Hausjärvi-Seuran kouluyhteistyö

Lukioryhmä tekemässä esine-esittelytekstejä Koskelan tuvassa historian opettaja Robert Hakamon kanssa.

Hausjärvi-Seura on tehnyt tänäkin lukuvuonna kulttuuriperintökasvatustyötä yhdessä Hausjärven yläasteen ja lukion kanssa.

Seitsemäsluokkalaisten perinnepäivä museoympäristössä järjestettiin jo kolmatta kertaa toukokuussa. Siellä oppilaat pääsivät esimerkiksi leikkimään vanhoja pihaleikkejä, kokeilemaan villan kehräämistä rukilla ja kuulemaan millainen ääni lähtee sota-ajan ilmahälytyslaitteesta.

Yläkoulun oppilaiden taidenäyttelyjä on esillä koko kesän kotiseututalo Koskelassa ja kotiseutumuseossa on lukiolaisten tekemiä hauskoja museo-opasteita.

Yhdeksännen luokan kuvataideryhmäläiset muotoilivat silkkimassasta kansantarujen hahmoja. Valmiit hahmot on piilotettu kotiseutumuseon alakertaan lasten ja lastenmielisten etsintä-leikiksi. Tervetuloa etsimään ja oppimaan uutta!

Katso tarkemmat esittelyt oikealla olevasta sivupalkista ja äänestä!

Äänestä maakuntasi parasta kotiseututekoa